Bliv fundet i søgeresultaterne

Virksomhedens skiltning skal være synlig

Forestil dig at din virksomhed f.eks. sælger juice. En søgning på Google på ordet “juice” giver ikke mindre end 67.200.000 resultater – og forestil dig nu at alle disse resultater er skilte der står på gaden. Ok, lad os begrænse søgningen til kun Danmark så får vi kun 633.000 resultater. Det er stadig rigtig mange skilte.

Det tankevækkende er at 80% af brugerne der søger på ordet “juice” vil vælge et af de første 10 resultater der kommer frem. Så det er altså ret vigtigt at man får sit skilt frem blandt de forreste 10. Det er her keyword-optimering og søgemaskineoptimering bliver aktuelt. Eller for den sags skyld Google Adwords.

Læg en strategi for optimeringen af websitet

Inden for keyword-optimering vil en strategi være at vælge et ord med mindre konkurrence. Afhængigt af virksomhedens produkt og målgruppe, kan man så f.eks. vælge “frisk juice” og dermed få reduceret antallet af skilte til 29.700 i Danmark – og med lidt fornuftig, og gratis, keyword-optimering kan man godt få en topplacering på dette søgeord.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *