Google AdWords

Google AdWords er et ret genialt produkt fra Google, som begyndte at slå igennem for alvor i starten af 90’erne. Egentlig er det ikke noget særligt avanceret produkt, men et ganske enkelt system, der gør, at annoncøren meget let kan få vist tekstreklamer, eller sponsorlinks, ved siden af søgeresultaterne.

Tidligere skulle man betale forholdsvist store beløb for søgeordskampagner på f.eks. Google, hvor man få fik vist en bannerreklame, når der blev brugt et relevant søgeord. Dette var dog som sagt kampagner, som man altså ikke kunne ændre løbende. Samtidig betalte man gerne for hver eneste visning af reklamen, så man mere måtte se en sådan kampagne som branding.

Med Google AdWords betaler man dog kun hver gang en internet-bruger klikker på tekstreklamen, så man i hvert fald altid får en mulighed for at sælge det, man nu engang ønsker at sælge. Til gengæld må man nok sige, at selve brandingværdien med AdWords er begrænset.

Sådan opretter du Google AdWords-reklamer

Du kan selv starte med Google AdWords ved først at oprette en Google-konto og herefter oprette en AdWords-konto. Det gør du under din Google-konto (hvis du f.eks. har Gmail eller et andet Google-produkt i forvejen) – har du ikke en konto i forvejen, kan du nemt gøre det på Google’s website.

Hvis du ikke ønsker selv at kaste dig ud i at styre dine AdWords-annoncer, kan Itzy-Bitzy tilbyde at køre kampagnerne. Priserne ligger normalt på 2,25 kr. ekskl. moms per klik, men det er normalt en vurdering ud fra, hvor mange besøgende man ønsker og hvilke keywords man vil bruge.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *