Freelance Digital Specialist - fast aftale

Med en fast freelancer - eller ”fractional” - medarbejder, får I som virksomhed en fleksibel og erfaren ressource. Så binder I ikke en fuldtidsstilling og samtidig er prisen lavere end det I ser hos de digitale bureauer.

Hvorfor en fast aftale?

Der er ingen tvivl om at kontinuitet er vigtig i det digitale arbejde, derfor foretrækker jeg en fast aftale. Gerne en fuld dag om ugen, så det er muligt at analysere resultater, arbejde på nyt og implementere. Optimalt skal tingene nemlig lige virke en uges tid før man ser på det igen.

Det fungerer rigtigt godt som en "fractional" tilknytning, hvor jeg er en del af teamet, leder og tager ansvar for funktionen og repræsenterer jeres virksomhed.

Som fast freelance konsulent kan jeg hjælpe med

Digital Marketing Specialist


Har I behov for en digital generalist, både med specialisterfaring og ledelseserfaring, så kan jeg tilknyttes som digital marketing manager.

Opgaver kan være:

  • Udvikling af digital strategi
  • Projektledelse af nyt website
  • E-commerce management
  • Ledelse og coaching af digitalt team
  • Andre elementer af SEO og Media

Læs mere om mulighederne med en freelance digital marketing manager.

SEO Specialist


Har I behov for en SEO og content specialist, til at løfte jeres organiske trafik og arbejdet med content, så kan jeg tilknyttes som SEO-specialist.

Opgaver kan være:

  • Teknisk SEO og analyse
  • Keyword- og content-strategi
  • Løbende SEO-optimering og rapportering
  • Content-briefing og -produktion
  • Løbende CMS-opdateringer

Læs mere om mulighederne med en freelance SEO-specialist.

Performance Media Specialist


Har I behov for en specialist til at aktivere og optimere Google Ads, SEO, konverteringer og shopping feeds, så kan jeg tilknyttes som performance media manager.

Opgaver kan være:

  • Search Ads (Google og Bing)
  • Shopping Feeds og strukturerede data
  • Social Media annoncering
  • SEO-optimering
  • Konverteringsoptimering og analyse af kannibalisering

Læs mere om mulighederne med en freelance performance media manager.

Men er det ikke nødvendigt at have en digital specialist på fuld tid?

Man skal gøre det man er bedst til. Min erfaring fra ”corporate” virksomheder er at der går rigtig meget tid med møder, administration og alt muligt andet.

I en dagligdag i en virksomhed, er det naturligvis vigtigt, at alle er ”alignet” og at administrative processer overholdes. Det er bare ærgerligt at betale en erfaren specialist løn for administrative opgaver og i nogle tilfælde unødvendige statusmøder.

Min erfaring er at man med en fokuseret indsats en dag om ugen kan nå rigtigt langt med en fokuseret, strategisk indsats. I større virksomheder kan der være brug for at yngre medarbejdere, har nogen at sparre med, mens der i mindre virksomheder kan være brug for en, der kan arbejde strategisk og samtidig få udført opgaverne. Og her passer freelance-idé'en rigtigt godt ind.

Særligt i forbindelse med digital marketing er det også vigtigt, at kampagner og content får tid til at arbejde. Det tager nemlig noget tid før man har data, som er vigtigt for at kunne optimere og tage beslutninger baseret på data. Her kan man sige at tiden arbejder for også, så nej, i mange tilfælde er det ikke nødvendigt at have en digital specialist på fuld tid.


Skal vi tale om mulighederne?

Kontakt mig gerne via Linkedin eller sms til mig på 5022 3940.