Freelance Digital Marketing Manager
Skal I have løst opgaver som projektledelse af udviklingen og indholdet på jeres website, produkterne i jeres e-commerce, Google Ads, SEO, content-produktion eller koordinering af oversættelsesopgaver? Har I brug for en erfaren digital marketing manager, men ikke budget til at ansætte en på fuld tid?
Så kunne en fast freelancer være løsningen
Afhængigt af jeres eksisterende set-up, kan jeg tage ansvaret for følgende områder:
Digital Strategi
Sammen med jer og jeres eventuelle bureau, kan jeg hurtigt danne et overblik over hvor I står og hvor der er potentiale for at vækste. Jeg sammensætter en plan for, hvad vi skal gøre og sætter KPI’er og mål op for arbejdet. Vi lægger en plan for 3 måneder eller et år ad gangen. Med strategi, KPI’er og mål har vi en fælles plan for, hvor vi ønsker at udvikle jeres virksomhed digitalt.
Content Strategi
Jeg vurderer jeres aktuelle content strategi, og udarbejder en content gap analyse, der kan ligge til grund for ny produktion af indhold til jeres website.
SEO optimering
Til at begynde med vil jeg gennemføre et SEO Audit, hvor jeg vurderer websitets aktuelle SEO niveau. Denne vil være grundlag for en keyword analyse og efterfølgende opdateret keyword strategi samt en prioriteret liste over SEO-opgaver.
CMS opdateringer
Hvis I allerede har en medarbejder, der arbejder i jeres CMS, vil jeg guide medarbejderen til at foretage nødvendige ændringer. Hvis I ikke allerede har en, der arbejder i jeres CMS, kan jeg også udføre ændringerne direkte. Jeg har erfaring med at arbejde i flere forskellige CMS’er, herunder Worpress, Sitecore, DynamicWeb, Yext, Contentful, Typo3 – og for den sags skyld direkte i HTML.
Paid Search kampagner
kampagner. Strategien vil tage udgangspunkt i jeres aktuelle indhold og søge at undgå kannibalisering af den organiske trafik.
Jeg foretager løbende optimering af kampagner baseret på SQR (search query reports) samt pacing, så vi sikrer at budgetterne ikke overskrides.
Paid Social kampagner
Hvis I annoncerer på Facebook, Instagram, Pinterest eller Youtube – eller har ønsker om at gøre det – hjælper jeg med til at formulere en strategi for kampagnerne. Formålet for paid social vil være top til mid funnel – altså at tiltrække nye kunder og gøre dem interesserede i produktet. Det er vigtigt at skabe et samspil mellem content strategi, paid search, paid social og organiske tiltag med posts, influencers, PR m.m. for at opnå optimal effekt for pengene.
Det er naturligvis meget forskelligt fra virksomhed til virksomhed, hvilke kanaler og platforme passer til jeres produkt og strategi.
Rapportering
Der sættes et dashboard op til at følge udviklingen i SEO rankings og SEO Score på månedsbasis. Jeg kan også tilføje rapportering fra Google Ads eller Google Analytics afhængigt af aftalens omfang, aktuelle analytics-setup og hvad jeres forventninger er.
Skal vi tale om mulighederne?
Kontakt mig gerne via Linkedin (eller ring eller sms) til mig på 2022 4040. Så finder vi et godt tidspunkt, hvor vi kan mødes.